ech Stasiu szkoda ze tak pózno, wyjeżdzam nad morze ...siet
Wymiana rozrządu ze wzlędu na upływ czasu a nie przebieg
Zwiń
X
-
Wymiana rozrządu ze wzlędu na upływ czasu a nie przebieg
Witam.
jestem nowy więc najpierw się przedstawię. Tomasz Kica. Bydgoszcz. Octavia 1 1.9 TDI (AHF).
Mama następujący problem.
Dostałem od ojca Octavię z 2000 roku. Staruszek mało jeździł i zrobił nią raptem 53 kkm. Słyszałem, że należało by wymienić pasek rozrządu ze względu na to że upłynęło 5 lat pomimo małego przebiegu. Jeśli tak, to czy wymieniać sam pasek czy też rolki i napinacz, czy może dojeździć do 90 kkm i wymienić cały rozrząd wraz z pompą?
-
-
Temat rozrządu był tyyyyle razy poruszany , Standardowo przy 90 tys. serwis wymienia cały rozrząd oczywiście na Twój koszt.Takie są zalecenia ale każdy Ci powie że warto od razu wymienić pompe wody. Myślę jak już bawić sie przy rozrządzie to wymieniać wszystko.Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl
Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl
Jest O1 1.6 BFQ
Komentarz
-
-
Wymienic nigdy nie zaszkodzi, tylko czy w tym ukadzie oplaca sie caly rozrzad wymienac ,czy tylko sam pasek i rolkie napinajaca/czy prowadzaca (zakladajac ze reszta rolek jest w dobrym stanie),przy tej zmianie sa nie takie duze koszty i wieksza pewnosc ze do 90kkm wszystko wytrzyma.
Moze ktos jeszcze cos doradzi :roll:
Komentarz
-
-
Widzę że kolegaZiomal, mnie źle zrozumiał, że trzeba rozrząd wymienić przy 90 kkm to ja wiem, ale do tego przebiegu to mi brakuje 40 kkm (z dwa lata jeżdzenia).
Pasek ma już 5 lat a guma się starzeje więc może wystarczy wymienić sam pasek teraz a kompletny rozrząd zrobić przy przebiegu 90 kkm?
Komentarz
-
-
KICUS, moim zdaniem zrób tak jak napisałeś. Wymień tylko pasek a przy 90kkm cały rozrząd razem z pompą. Dokładnie tak jak piszesz :starzeje się guma!! Rolki napewno nie staną jak mają czysto pod osłoną.
Pozdro
GrzesiekNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Cześć ! Moja rada jest taka.. na tą chwilę wymień tylko pasek, bo jeśli przez tyle lat auto ma zrobione tak mało kilometrów, to zapewne było bardzo delikatnie traktowane... i reszta elementów rozrządu musi być OK. Odniosę się także to pompy wodnej... ją należy wymienić dopiero po 180.000 na 95% wytrzyma 200.000 spokojnie... Pozdrawiam !
Komentarz
-
-
U mnie pompa wytrzymała 240 tys i zaczęłą piszczeć wtedy wymieniłem wszystko (pesek, napinacz, rolki 2 szt i pompę).
Proponuję wymienić teraz pasek i napinacz zaś małą rolkę swobodną (w razie pisków) łatwo wymienić po zdjęciu tylko górnej obudowy paska rozrządu.
Nie opłaca się robić naprawy na raty ponowny demontaż, ustawianie początku wtrysku no i kasa dwukrotnie zapłacona za robotę w ciągu niewielkiego upływu czasu.Nogaj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez raadek_71Cześć ! Moja rada jest taka.. na tą chwilę wymień tylko pasek, bo jeśli przez tyle lat auto ma zrobione tak mało kilometrów, to zapewne było bardzo delikatnie traktowane... i reszta elementów rozrządu musi być OK. Odniosę się także to pompy wodnej... ją należy wymienić dopiero po 180.000 na 95% wytrzyma 200.000 spokojnie... Pozdrawiam !
zreszta zalezy jak kto jezdzi jesli wiecej jazdy jest w miescie to nalezy wymienic pompe przy 90 kkm(dodam ze nie jezdzilem bardzo ostro!!)
w serwisie nawet mowia ze jesli to taxowka to odrazu wymieniaja pompe wody
wiec 180kkm to naprawde pelen podziwu jestem ze masz takie silne nerwy
pompa nic nie kosztuje a pozniej ile nerwow stracilem to wiem tylko ja
Komentarz
-
-
Tą moją Octą poprzednio jeździł mój ojciec, 80 km/h to był max jego prędkości na trasie, delikatne przyspieszanie i ogólnie ją szanował więc myślę że jak nie będzie potrzeby to na razie nie będę wymieniał nic oprócz paska a komplet zrobie przy 90 tysiach. Byłem u nas w ASO w Bydgoszczy: pasek 180 zł, robota 198 zł razem prawie 380 zł. Trochę to barbarzyństwo cenowe, ale co zrobić.
Komentarz
-
-
Z początku octa miała muła, postanowiłem spuścić wodę z filtra paliwa ale zaczął lecieć taki czarny gnój że wymieniłem cały filtr, pojeździłem trochę i jest lepiej ale nie tak jak na początku, może rzeczywiście kierownice się zapiekły dzięki za wskazówkę jak będę w aso wymieniał pasek to wspomnę o tym. Teraz staruszek kupił Altee 2.0TDI 140 km nie wiem po co mu przy jego stylu jazdy taki silnik.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chester121Zamieszczone przez raadek_71Cześć ! Moja rada jest taka.. na tą chwilę wymień tylko pasek, bo jeśli przez tyle lat auto ma zrobione tak mało kilometrów, to zapewne było bardzo delikatnie traktowane... i reszta elementów rozrządu musi być OK. Odniosę się także to pompy wodnej... ją należy wymienić dopiero po 180.000 na 95% wytrzyma 200.000 spokojnie... Pozdrawiam !
zreszta zalezy jak kto jezdzi jesli wiecej jazdy jest w miescie to nalezy wymienic pompe przy 90 kkm(dodam ze nie jezdzilem bardzo ostro!!)
w serwisie nawet mowia ze jesli to taxowka to odrazu wymieniaja pompe wody
wiec 180kkm to naprawde pelen podziwu jestem ze masz takie silne nerwy
pompa nic nie kosztuje a pozniej ile nerwow stracilem to wiem tylko ja
jednak dalej upieram się, że pompę h2o należy wymienić po 180 kkm... w swoim życiu jeździłem już co najmniej 4 autami od nowości do ponad 200 kkm i nigdy nie miałem kłopotów z układem chłodzenia. Zgadzam się, że mogło się zdarzyć, że trzeba ją wynienić wcześniej.. ale to już wg mnie zdarzenie losowe i kiepski egzemplarz pompy.. Ja tylko podpowiedziałem Tomkowi, aby nie wymieniał jej przy 90 kkm, wg mnie jest to stanowczo za wcześnie...
Komentarz
-
-
tak jak napisal Maicroft, raz sie uda a raz nie :evil:
mi sie nie udalo :evil:
w serwisie zawsze mowia ze pompy przy 90kkm nie nalezy ruszac jak jest dobra
mi tez to mowili tak przekonywujaco ze zostawilem
po miesiacu do nich na lawecie przyjechalem bo pompa mi trzasnela
i wtedy chlopaki mowili zupelnie inaczej
wtedy byla gadka no panie ale skoro pan wymienia rozrzad to czemu nie wymienil pan pompy my zawsze doradzamy wymiane pompy tak dla pewnosci
wytlumaczylem im grzecznie ze chcialem lecz oni mi doradzili inaczej
wiec spuscili mi 60% kosztow bo wiedzieli ze to ich wina
i w sumie mialem zaplacic ponad 1300zl (po znizkkach wyszlo cos kolo 500-600zl)za naprawe wiec 150zl to naprawde nie warto oszczedzac :idea:
Komentarz
-
Komentarz